همشهری آنلاین: ناوهای جنگی روسیه در دریای مدیترانه روز سه شنبه با شلیک چندین فروند موشک، شهر رقه مرکز گروه تروریستی داعش در سوریه را هدف قرار دادند.

 مرکز داعش در سوریه هدف حمله دریایی روسیه قرار گرفت

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «ریانووستی» اعلام کرد، این عملیات که در چارچوب همکاری نظامی روسیه و سوریه اجرا شد، موفقیت آمیز بوده است.

روسیه پیش تر نیز با شلیک 26 فروند موشک از ناوگان خزری خود، مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داده بود.

همچنین، امروز همزمان با اعلام تروریستی بودن واقعه سقوط هواپیمای مسافری روسیه که دو هفته پیش در مصر رخ داد و جان 224 شهروند این کشور را گرفت، جنگنده های روسیه در سوریه پس از 50 روز بمباران مواضع تروریست ها، دامنه عملیات خود را به نزدیک مرز لبنان گسترش داده اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، امروز در واکنش به تائید تروریستی بودن واقعه سقوط هواپیمای ایرباس 321 این کشور، دستور افزایش حملات به تروریست ها در سوریه را صادر کرد.

پیش تر پیام ها و فیلم هایی منتسب به گروه تروریستی ولایت سینا وابسته به داعش روی فضای مجازی قرار گرفت که مسئولیت این عملیات را برعهده گرفته بود.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان هفت کشور اردوگاه ضد سوری همراه رژیم صهیونیستی، پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند که براساس تازه ترین گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه، 30 هزار تروریست از 100 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.

روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته و تاکنون بیش از سه هزار و 300 هدف را نابود کرده است.

مسکو اعلام کرده که این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و برای اجرای قرارداد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.

کد خبر 314188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha